ابلاغ برنامه تولید محصولات سبزی و صیفی برای سال زراعی جدید

  • 1400/06/11
  • 499 بازدید

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه تولید بهاره و طرح استمرار تولید محصولات سبزی و صیفی برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در شهریورماه سال جاری به ویژه برای استان‌ های جنوبی کشور ابلاغ شد.

حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برنامه ابلاغی برای کشت سیب زمینی در سطح ۲۲ هزار و ۳۵۰ هکتار با تولید حدود ۷۱۶ هزار تن، کشت پیاز در سطحی معادل ۲۴ هزار و ۷۵۰ هکتار با تولید حدود یک میلیون و ۱۱۷ هزار تن پیش بینی شده است.


وی افزود: سطح ابلاغی سایر سبزی‌ها برای طرح استمرار و بهاره ۷۰ هزار و ۶۹۴ هکتار پیش بینی می شود. از این سطح حدود یک میلیون و ۸۵۶ هزار تن انواع سبزی به غیر از سیر و هویج تولید شود.


اصغری تاکید کرد: برنامه ابلاغی برای تولید هویج زمستانه و بهاره سطح زیر کشت ۷ هزار و ۷۹۳ هکتار و پیش بینی تولید ۴۱۳ هزار و ۳۹۰ هزار تن محصول را دارد.


مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعی وزارت جهاد کشاورزی به برنامه ابلاغی سطح کشت و پیش بینی تولید سایر محصولات از جمله: گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، خیار و سایر جالیز نیز اشاره کرد و افزود: با پایبندی استان ها و کشاورزان عزیز به برنامه ها، بازار متعادلی برای محصولات سبزی و صیفی خواهیم داشت.



خبرگزاری ایرنا