واردات برنج از آذر ماه آغاز می‌شود

  • 1400/08/12
  • 527 بازدید

رئیس سازمان حمایت گفت: ثبت سفارش برنج آزاد شده و واردات این کالا از ابتدای آذرماه آغاز می شود.

تابش رئیس سازمان حمایت بیان کرد: ۱۰ روز پیش در قرارگاه امنیت غذایی کشور مصوبه ای از سوی وزارت جهاد در جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان مبنی بر آزاد شدن ثبت سفارش برنج صادر شد، با توجه به تغییراتی که در معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد وقفه ای در صدور این نامه اتفاق افتاد.


وی افزود: با دستور صریح وزیر جهاد کشاورزی و تصمیم تکمیلی که در این خصوص گرفته شد، ثبت سفارش برنج از دیروز آزاد شده و تجار می توانند به ثبت سفارش اقدام کنند که واردات این کالا از ابتدای آذرماه آغاز می شود.


تابش در خصوص تصمیم تکمیلی اظهارکرد: در جهت تعدیل قیمت و رعایت حقوق مصرف کنندگان، وزیر جهاد کشاورزی و قرارگاه امنیت غذایی به این نتیجه رسید که به صورت غرقابی به هر مقداری که برنج خارجی نیاز باشد، شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به عرضه آن اقدام کند.


رئیس سازمان حمایت گفت: همه افرادی که در تامین و توزیع برنج نقش دارند می توانند برنج هندی را به قیمت ۱۸ هزار تومان از شرکت بازرگانی دولتی تحویل بگیرند و با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در شبکه توزیع عرضه کنند.


در این خصوص مسیح کشاورز دبیر انجمن وارد کنندگان برنج اذعان داشت: ثبت سفارش واردات برنج با نامه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت رسما آزاد شد و از ابتدای آذر نیز امکان ترخیص این محصول وجود دارد.


دبیر انجمن وارد کنندگان برنج یاد آور شد: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص مناسب است و این وزارتخانه با بخش خصوصی همگام بود که این اتفاق می‌تواند به کاهش قیمت‌ها کمک کند.


کشاورز تاکید کرد: با این کار حتما کمبود بازار برنج تامین می‌شود و قیمت این محصول را متعادل می‌کند و حتی روی قیمت برنج ایرانی نیز تاثیر گذار است.



باشگاه خبرنگاران جوان