مرغ های وارداتی تحت نظارت به بازار عرضه می شوند/واردات ۷۵۰ کانتینر مرغ به کشور

  • 1400/08/16
  • 516 بازدید

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۷۵۰ کانتینر مرغ وارد کشور شده و به ۲ کانتینر اجازه مصرف داده نشده است.

 مهدی سلوکانه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران در خصوص واردات مرغ اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۷۵۰ کانتینر مرغ وارداتی بنا به تشخیص ستاد تنظیم بازار و تحت نظارت های دامپزشکی وارد کشور شده است که در این میان ۲ کانتینر به علت عدم تطابق با شیوه نامه های دامپزشکی ضبط شده و اجازه مصرف داده نشده است.


سلوکانه با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز ما است، اذعان داشت: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهم که واردات فرآورده‌های خام دامی تحت سخت ترین شیوه نامه های بهداشتی و آزمایشگاهی دامپزشکی وارد کشور می‌شود و اداره کل دامپزشکی استان تهران، با دقت و ریزبینی زنجیره‌های اصلی غذای مردم را رصد و پایش می‌کند.


وی بیان کرد: بخش بعدی نظارت‌های دامپزشکی بعد از توزیع فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه آغاز می‌شود، و انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه جهت کنترل وضعیت بهداشتی مرکز، بررسی وضعیت محصول عرضه شده از نظر رعایت شرایط نگهداری و عرضه صحیح (کنترل زنجیره سرد)، بررسی مستندات مربوط به تولید فرآورده‌ی خام در حال عرضه از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی تحت نظارت دامپزشکی، کنترل سالم بودن بسته‌بندی و مخدوش نبودن مشخصات درج شده بر روی محصولات بسته‌بندی شده، جزو نظارت‌های دامپزشکی استان است.


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: مردم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید این کالاها از فروشندگان دوره گرد و مراکز فاقد مجوز و تاییدیه دامپزشکی خودداری کنند.



خبرگزاری مهر