واردات مرغ به ۵۰ هزار تن رسید

  • 1400/09/20
  • 540 بازدید

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ مازاد به جهت جلوگیری از زیان مرغداران خریداری و ذخیره می‌شود.

علیرضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران بیان کرد: با توجه به افزایش تولید ناشی از واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه ریزی صورت گرفته به ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه، بازار مرغ به تعادل رسیده است.


سالمی تصریح کرد: در حال حاضر عرضه مرغ منجمد به صنوف به سبب رسیدن بازار به آرامش متوقف شده است، اما در سامانه بازرگام عرضه مرغ منجمد کماکان ادامه دارد.


وی افزود: با توجه به مازاد تولید در برخی استان ها، پشتیبانی امور دام به جهت جلوگیری از زیان تولیدکنندگان اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ منجمد کرده است.


مقام مسئول اذعان داشت: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ از استان های مازندران، گلستان، گیلان، مرکزی و سایر استان ها که مازاد تولید دارند، در حال خرید هستیم. و تاکنون ۵۰ هزارتن مرغ وارد کشور شده و حداکثر ۳۰ تا ۴۰ هزار تن دیگر به جهت حفظ ذخایر وارد می شود.


مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره عرضه مرغ در ایام تعطیل گفت: در ایام تعطیل  عرضه ۸۰ تا ۱۰۰ تن مرغ در ۱۰ تا ۱۵ میدان اصلی ادامه دارد. و قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری کمتر از نرخ مصوب است، به همین خاطر درصددیم تا بخشی از تخم مرغ مازاد تولیدکنندگان به منظور ذخیره سازی خرید کنیم.


بنابر آمار تاکنون ۸ هزار تن تخم مرغ وارد شده، اما هم اکنون واردات عملا متوقف است.



باشگاه خبرنگاران جوان