کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور اجرا شد

  • 1400/09/28
  • 563 بازدید

مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در ۷ استان کشور خبر داد.

 مرتضی سعادتی کیا مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در 7 استان کشور خبر داد و اذعان داشت: این طرح از جمله برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا می شود.


مقام مسئول، با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری طرح کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور است، بیان کرد: کشت قراردادی گندم در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، گلستان و هرمزگان توسط این شرکت در حال اجرا است.

 

وی سطح زیر کشت گندم در این ۷ استان را در قالب این طرح تا ۲۴ آذر ماه سال جاری بیش از ۱۰۶ هزارو ۸۲۵ هکتار دانست و گفت: براساس پیش بینی‌ های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان ۳۱۷ هزارو ۳۷۷ تن گندم از این مقدار سطح زیر کشت برداشت و تحویل داده شود.


 سعادتی کیا تعداد کشاورزان مشارکت کننده در این طرح را تا پایان هفته گذشته بیش از ۷۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: به این تعداد کشاورز بر اساس قرارداد‌های منعقده ۳۹ هزارو ۶۹۸ تن نهاده ارائه شده است.


 مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد: براساس تفاهم فی مابین مجری طرح و صندوق بیمه کشاورزی تاکنون اطلاعات ۴۲ هزارو ۹۸۸ هکتار از سطح زیر کشت کشاورزان به صندوق بیمه ارسال شده است و اجرای این طرح که در راستای حمایت از کشاورزان و به منظور جهش تولید این محصول راهبردی در کشور است در سال‌های آینده توسعه یابد.




وزارت جهاد کشاورزی