برای نخستین بار ایستگاه تحقیقاتی محصول کیوی و فندق در گیلان ایجاد شد

  • 1400/11/09
  • 380 بازدید

وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد یک ایستگاه تحقیقاتی برای محصول کیوی و فندق برای نخستین بار در استان گیلان خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به نمایندیگی از رئیس جمهوری و هیات دولت در سفر استانی دولت سیزدهم به استان گیلان شهرستان رودسر سفر کرده است با خانواده شهید ناصر نیکوکار دیدار و از آنها تجلیل کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار از خانواده شهید ناصر نیکوکار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی در استان های شمالی گیلان، مازندران و گلستان افزایش تولید یک میلیون تن برنج در کشور است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با کمک قرارگاه سازندگی این پروژه بتواند در طول چهار سال به نتیجه برسد.

وی با بیان این که بخشی از مصوبات سفر نیز مربوط به زهکشی اراضی است، افزود: در بحث باغات نیز با توجه به ظرفیت های این منطقه در کیوی و فندق برای اولین بار یک ایستگاه تحقیقاتی برای محصول کیوی و فندق با اعتبار ده میلیارد تومان در این منطقه  ایجاد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی  با بیان این که برای نخستین بار یارانه نهال چای در استان گیلان اجرایی شده است، یادآور شد:  در نوسازی و جوانسازی باغات چای در منطقه نیز برای اراضی شیبدار ۷۵ میلیارد تومان و  حمایت از توسعه باغات ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده خواهد شد.

ساداتی نژاد گفت: در تلاش هستیم تا در مناطق مستعد نوغانداری را نیز رواج دهیم.

 وی با اشاره به در پیش بودن شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور، گفت: پیشنهادات برای مناطق مختلف استان در این جلسه مطرح خواهیم کرد و انشالله مصوبات امشب موجب تحول  بخش کشاورزی در استان گیلان خواهد شد.


 




خبرگزاری فارس