تولید 10 هزار و ۸۰۰ تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

  • 1400/12/17
  • 517 بازدید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ شکر تاکنون در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان با برداشت حدود ۳۵ درصد محصول نیشکر تولید شده است.

عبدعلی ناصری ،مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، افزود :برداشت محصول نیشکر و تولید شکر در شرکت کشت‌و صنعت نیشکر هفت تپه طبق برنامه پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰هزار تن شکر تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ در این مجتمع تولید شود.

وی گفت: در مجموع ۳۰۰ هزار تن نیشکر از سطح حدود پنج هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برداشت خواهد شد.

ناصری با بیان اینکه برای کشت حدود پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ در حال بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هستیم افزود:با وجود آنکه کارخانه در عملیات بهره برداری است ولی تعمیرات آن با خرید و تهیه قطعات مورد نیاز در حال انجام است تا کارخانه به شرایط ایده‌آل در سال زراعی آینده برسد.


کشت پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کشت پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ برای رسیدن به تولید ۵۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۲ در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه در سال ۱۴۰۳ تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه بالای ۸۰ هزار تن خواهد رسید و از آن سال به بعد این مجتمع به سوددهی می‌رسد.

برنامه برداشت چهار هزار هکتار گندم و کلزا در هفت تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: طبق برنامه برداشت چهار هزار هکتار گندم و دانه روغنی کلزا در اردیبهشت ۱۴۰۱ در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شروع خواهد شد.

وی گفت: مرحله داشت ۲ محصول گندم و کلزا در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال انجام است.

 در نشست فوق العاده تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر ۱۴۰۰به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد مدیریت این مجموعه بزرگ تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

در آن نشست که با حضور دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهور، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های مربوطه برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.


شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران های کارگری و تولیدی رو به رو بوده است.

با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.



خبرگزاری ایرنا