اختصاص ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشت فراسرزمینی روسیه به ایران

  • 1401/02/29
  • 601 بازدید

سرگئی گریکوف سرپرست هیات تجاری از ایالت باشقیرستان روسیه، از آمادگی این ایالت برای اختصاص ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی برای کشت فراسرزمینی ایران خبر داد.

 یک هیأت تجاری از ایالت باشقیرستان (باشکرتستان) روسیه به سرپرستی سرگئی گریکوف، معاون استاندار این ایالت، برای دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی ایرانی در اتاق بازرگانی تهران حاضر شد. اعضای این هیأت که همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به تهران سفر کرده‌اند، در ملاقات با فعالان فعالان بخش خصوصی، توسعه همکاری‌ها میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند.

در ادامه این جلسه، سرگئی گریکوف، نماینده ایالت باشقیرستان روسیه نیز طی سخنانی به قدمت این ایالت در حوزه نفت، گاز و ماشین‌سازی اشاره کرد و گفت: جمهوری باشقیرستان بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی را در روسیه دارد و در این مجتمع علاوه بر پالایش نفت، تولید کاتالیزها، کائوچو و سوداهای مختلف انجام می‌گیرد.

وی همچنین تجهیرات لازم برای تولید موتور و توربین‌های هواپیما را جزو محصولات این ایالت برشمرد و افزود: جمهوری باشقیرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است و آماده‌ایم که در این زمینه به شرکت‌های ایرانی خدماتی را ارائه کنیم. این آمادگی وجود دارد که ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای کشت فراسرزمین در اختیار ایران قرار گیرد تا در آن انواع غلات و ذرت کشت شود. این همکاری نه تنها در حوزه کشت محصولات کشاورزی که به تولید محصولات ثانویه از این تولیدات قابل تعمیم است.

گریکوف، جمهوری باشقیرستان را پیشرو در تولید گوشت قرمز و روغن آفتابگردان معرفی کرده و شرکت‌های ایرانی را به سرمایه‌گذاری در این زمینه توصیه کرد. این مقام مسئول در ایالت باشقیرستان، تقویت ارتباطات تجاری میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این ایالت اتاق بازرگانی خود را دارد و می‌توان با برقراری ارتباط میان اتاق باشقیرستان و اتاق تهران ارتباط مستقیمی میان دو پایتخت ایجاد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایران ۴۲ سال تحت تحریم قرار داشته است، گفت که این تجربه ایران برای روسیه در شرایط فعلی مفید خواهد بود. گریکوف سپس با ارائه این پیشنهاد که بخش نفت و گاز به زیربخش‌های مختلف تقسیم شده و کارگروهی برای هر یک از این بخش‌ها تشکیل شود، از برگزاری نمایشگاهی در حوزه نفت و گاز در شهر اوفا، طی روزهای ۲۴ تا ۲۷ می خبر داد و از فعالان اقتصادی ایران دعوت کرد که از طریق نمایندگی بازرگانی وکنسولگری فدراسیون روسیه برای حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.



خبرگزاری مهر