تقاضای روزانه آرد ۵۰ درصد کاهش یافت

  • 1401/06/03
  • 359 بازدید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

 علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۳۱ مرداد، ۷ میلیون و ۱۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به آنکه برداشت گندم از برخی استان ها در حال انجام است، برآورد می شود که میزان خرید به ۷ میلیون و ۳۰۰ تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۷۷ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده که با این وجود کشاورزان متعددی اذعان می کنند که به رغم گذشت ۳۲ روز از تحویل، پولی به حساب تولیدکنندگان واریز نشده است.

ایمانی خاطر نشان کرد: برآوردها حاکی از آن است که اگر میزان خرید به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد، حداکثر ۳ میلیون تن گندم وارد می شود که براین اساس بیش از ۵۰ درصد واردات کاهش می یابد.

بنا بر آمار سال گذشته تا تاریخ ۳۱ مرداد ۴ میلیون و ۶۵۲ هزارتن گندم‌خریداری شد که امسال میزان خرید ناشی از اصلاح قیمت و تامین به موقع نهاده ها رشد چشمگیری داشته است.

 مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران یادآور شد: با اصلاح نظام یارانه روزانه میزان تقاضا برای خرید آرد ۸ هزار تن و نان های حجیم ۵۰ درصد کاهش یافته است که با اجرای طرح هوشمندسازی حداکثر ۹ تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم مورد نیاز تولید نان کشور است که با تامین به موقع نهاده، توسعه مکانیزاسیون و پرداخت به موقع مطالبات سال آینده به خودکفایی می رسیم.



آخرین خبر