80 تن نارنگی به روسیه صادر شد

  • 1401/07/11
  • 370 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شده است.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در جلسه پدافندغیرعامل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت مرغ دچار تلاطم و بی‌نظمی شده است اما در تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم، بیان کرد: 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی داشتیم و از 72.6 میلیون قطعه به 79 میلیون قطعه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران سرآمد تولید گوشت مرغ کشور است اما واسطه‌گران و دلالان بازار این محصول را بهم زدند و بازار در تلاطم است، افزود: تولید محصول باکیفیت و سالم از رسالت های اصلی جهاد کشاورزی است که در راستای امنیت غذایی است.

مقام مسئول تصریح کرد: در تولید مرکبات در استان مازندران که بخش عمده ای از تولید کشور است و جنبه صادراتی هم دارد ضرورت دارد حفاظت های لازم برای تولید محصول سالم انجام شود و با آفت مگس میوه مدیترانه ای مبارزه شود تا تولید و صادرات دچار اختلال نشود.

عنایتی افزود: همچنان نگران خسارت مگس میوه مدیترانه ای هستیم و برای مبارزه با این آفت تجهیزات و امکانات لازم را نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شد، اظهار کرد: برای توسعه صادرات باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های صادراتی کشورهای هدف را رعایت کنیم تا روند صادرات تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: پدافندغیرعامل باید در سایر حوزه های کشاورزی مانند شیلات و منابع طبیعی و دامپزشکی تسری پیدا کند تا کانون تولید دچار آسیب نشود. و با مدیریت بهینه در مصرف آب و تغذیه گیاهی علیرغم خشک فصلی در زراعت برنج حتی یک هکتار شالیزار رها نشد و تولید بسیار خوبی در تولید این محصول استراتژیک داشتیم.  

 




خبرگزاری ایانا