پیش بینی برداشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی در تربت حیدریه

  • 1401/08/10
  • 346 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه سطح زیر کشت سیب زمینی در بخش رخ را هزار و ۶۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

حسین محمدی  مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه بیان کرد: سطح زیر کشت سیب زمینی در بخش رخ تربت حیدریه هزار و ۶۵۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود که رقم بسیار خوبی است.

مقام مسئول افزود: تربت حیدریه با سطح زیر کشت هزار و۶۵۰ هکتار سیب زمینی به عنوان قطب تولید این محصول کشاورزی در خراسان رضوی و کشور به شمار می‌آید.

محمدی اغان داشت: کشت سیب‌زمینی در این منطقه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و ارقام کشت شده سیب‌زمینی در بخش رخ شامل اگریا، سانته، بانبا، فونتانه، پیکاسو، لیدی رزتا، جلی، کارسو، آریندا، کلومبا، ساگیتا، پانامرا، کارلیا، دوناتا و ادونی است.

وی عنوان کرد: هر سه تن بذرسیب زمینی در هر هکتار ۴۴ تن در هر هکتار سیب زمینی برداشت می‌شود که استفاده از ارقام اصلاح شده و کودهای دامی، شیمیایی و ریزمغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار و نیز تغذیه تکمیلی باعث شد مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی باشند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه یاد آور شد: سیب زمینی تولید شده در بخش رخ به کارخانه‌های صنایع غذایی و به عنوان بذر به کل استان ارسال می‌شود و راندمان مناسب این محصول در سال گذشته و قیمت قابل قبول آن در بازار روز از جمله مهمترین عوامل تشویق کشاورزان به افزایش کشت سیب زمینی در منطقه رخ است.

 




خبرگزاری مهر