اردبیل قطب تأمین و ذخیره گوشت کشور شد

  • 1401/08/26
  • 333 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ ریزی وزارت جهاد کشاورزی، استان اردبیل یکی از ۴ قطب کشور در تأمین گوشت قرمز انتخاب شد.

نادر تقی‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در قالب طرح تهاتر دام سنگین و سبک با نهاده‌های دامی قرار شده شرکت‌های تولید محصولات کشاورزی عملیات خرید و کشتار دام را با همکاری پشتیبانی امور دام انجام دهد.

مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰ هزار رأس دام سنگین با هدف تأمین و ذخیره‌سازی گوشت قرمز و عرضه آن به بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان انجام می‌شود تا شاهد تنظیم قیمت گوشت در بازار باشیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی را برای تأمین و تنظیم قیمت گوشت در بازار انجام می‌دهد تا با تولید و ذخیره‌سازی مناسب، پاسخگوی نیاز بازار بوده و جلوی واردات گرفته شود.

تقی‌زاده مصرف روزانه کشور را ۲۰۰ هزار تن اعلام و تصریح کرد: با اجرای این طرح امیدواریم علاوه بر تأمین نیاز داخلی، امکان صادرات نیز فراهم آید تا با کیفیت‌ترین گوشت وارد چرخه مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، را با داشتن سه میلیون و ۱۷۰ هزار واحد دامی جز قطب‌های تولید دام سنگین و سبک عنوان کرد و یادآور شد: تولید گوشت در این استان ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن است که ۱۴ هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و ۱۵ هزار تن مازاد تولید را داریم که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.  وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خوبی را در حمایت و پشتیبانی از دامداران انجام داده تا با خرید تضمینی گوشت و ذخیره‌سازی آن، شرایط مطلوبی را در عرضه این محصولات شاهد باشیم.



خبرگزاری مهر