در صید سالیانه۸۷۱ کیلوگرم خاویار برداشت می شود

  • 1401/09/07
  • 281 بازدید

معاون امور صید سازمان شیلات ایران از صید سالانه ماهیان خاویاری دریای خزر در آب‌های ایران با هدف بازسازی و تکثیر این گونه با استحصال حدود ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت و ۸۷۱ کیلوگرم خاویار خبر داد.

رضا عباس‌پور نادری معاون امور صید سازمان شیلات ایران، در خصوص وضعیت صید ماهیان خاویاری دریای خزرتصریح کرد: در حال حاضر ذخایر ماهیان خاویاری در وضعیت حساس و تحت مدیریت پنج کشور حاشیه دریای خزر قرار دارد.


مقام مسئول افزود: با توجه به توافق سران پنج کشور حاشیه دریای خزر صید تجاری این گروه از ماهیان استخوانی دریای خزر همچنان ممنوع است و در کشور ما صید ماهیان خاویاری دریای خزر به طور محدود با هدف تحقیقاتی و جهت ذخیره و بازسازی ذخایر انجام می‌شود.


 وی بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۸۷۱ کیلو‌گرم خاویاری از مجموع صید این گونه ماهیان با هدف بازسازی ذخایر به دست آمد.


عباس‌پور اذعان داشت: صید ماهیان خاویاری با هدف بازسازی و تکثیر طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده است و انتظار می‌رود امسال هم در همین حدود صید داشته باشیم. و ماهیان خاویاری به منظور بازسازی و تکثیر هر ساله از اوایل مهر ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان انجام می‌شود.


معاون امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه به حضور صیادان غیرمجاز که در طول فصل صید اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند، اشاره و یادآور شد: حضور مستمر یگان حفاظت شیلات در دریای خزر سد بزرگی برای رسیدن اهداف این صیادان غیرمجاز محسوب می‌شود.




خبرگزاری صدا و سیما