۵۰۳۳ تن برنج در بازار لرستان توزیع شد

  • 1401/10/01
  • 294 بازدید

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: در مجموع ۵ هزار و ۳۳ تن برنج در بازار این استان توزیع شده است.

سید عماد شاهرخی رئیس جهاد کشاورزی لرستان اظهارکرد: کشت قراردادی گندم تاکنون در ۴۵ هزار هکتار از مزارع استان انجام شده است، در کشت قراردادی ۵۰ درصد از بهای کودهای فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان در ابتدا توسط دولت پرداخت می‌شود. و لرستان پس از البرز رتبه دوم را در اجرای کشت قراردادی به خود اختصاص داده است.


وی به وضعیت کالاهای اساسی استان اشاره کرد و افزود: قبل از آزاد سازی یارانه‌ها میزان ذرت وارداتی ۷ هزار تن بود، این در حالی است که پس از آزاد سازی این رقم به ۳۳ هزار تن افزایش پیدا کرده است. و توزیع ذرت وارداتی قبل از آزادسازی یارانه‌ها یک هزار تن بود و بعد از آزاد سازی ۳ هزار و ۲۰۰ تن توزیع شد. و موجودی جو وارداتی قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۵ هزار و ۵۰۰ تن بود که پس از آزاد سازی یارانه‌ها موجودی جو وارداتی به ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسید.


شاهرخی با اشاره به موجودی کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها تصریح کرد: موجودی کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۳ هزار و ۴۰۰ تن و پس از آزاد سازی ۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده است، میزان توزیع کنجاله قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۵۰۰ تن و بعد از آزاد سازی ۱۵۰۰ تن بود.


مقام مسئول، به موجودی انواع برنج وارداتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان برنج وارداتی موجود در استان قبل از آزادسازی یارانه‌ها ۲ هزار تن بود، اما پس از آزادسازی این رقم به ۴ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرد، در مجموع ۵ هزار و ۳۳ تن برنج در بازار توزیع شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطر نشان کرد: حجم روغن نباتی موجود در استان قبل از آزاد سازی یارانه‌ها ۱۷۷ تن و پس از آزاد سازی به ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرد، همچنین قند موجود در استان قبل از آزاد سازی ۲۲۰ تن و پس از آزاد سازی ۵۰۰ تن بود.


 




خبرگزاری مهر