۱۸۰ تن زعفران در خراسان رضوی برداشت شد

  • 1401/10/04
  • 307 بازدید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برداشت ۱۸۰ تن محصول راهبردی زعفران در استان به طور رسمی برداشت این محصول در استان پایان یافت.

غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با بهبود وضعیت بارش در برخی مناطق استان، این میزان امسال به ۱۸۰ تن رسید و بر این اساس وضعیت برداشت محصول در شهرستانهایی مانند تربت جام، تایباد، خواف و رشتخوار به مراتب بهتر از قبل شده است.


مقام مسئول افزود: البته این میزان تولید نسبت به عملکرد در شرایط عادی که بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن برداشت محصول داریم همچنان نشان از روند کاهشی دارد. و از مجموع ۱۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در کشور، ۹۱ هزار هکتار و در حدود ۷۶ درصد متعلق به خراسان رضوی است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: محصول زعفران به شدت تحت تأثیر شرایط اقلیمی به ویژه دمای هوا و بارندگی است و در سال زراعی اخیر با کاهش ۶۰ درصدی بارندگی در فروردین امسال بخش زیادی از مزارع زعفران آسیب دید و بارندگی‌های بعدی نیز دیگر در رشد گیاه تأثیر مثبتی ایجاد نکرد. سال گذشته سطح زیر کشت زعفران با ۵۰ درصد کاهش بسیار فاجعه آمیز بود.




خبرگزاری مهر