خرید توافقی زعفران به ۲۷ تن رسید

  • 1401/10/28
  • 294 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابرآخرین آمار، سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان ۲۷ تن زعفران خریداری کرده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد: بنابرآخرین آمار، سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان ۲۷ تن زعفران خریداری کرده است.


مقام مسئول، از ثبات قیمت زعفران خبر داد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۲۵ میلیون تومان، پوشال ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان، سرگل ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و نگین ۲۹ تا ۳۴ میلیون تومان است.


وی تصریح کرد: با رفع موانع صادراتی شاهد رونق صادرات زعفران خواهیم بود چرا که در شرایط کنونی بخش عمده کاهش صادرات به قاچاق بر می گردد که با رفع موانع میزان قاچاق به آمار رسمی صادرات اضافه می شود.


میری اذعان داشت: برآوردها حاکی از آن است که میزان صادرات تا پایان سال به ۲۶۳ تن برسد، هرچند صادرات به درخواست خریداران خارجی بستگی دارد، اما با رفع موانع صادرات امیدواریم که در ۲ ماهه پایانی سال میزان صادرات افزایش یابد.


نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره خرید حمایتی زعفران خاطر نشان کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۲۷ تن زعفران از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی خرید حمایتی شده است که این میزان در جلوگیری از کاهش قیمت زعفران و زیان تولیدکنندگان تاثیر گذار بوده است که امیدواریم این روند مقطعی نباشد.




باشگاه خبرنگاران جوان