افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی ایرانیان

  • 1401/10/29
  • 332 بازدید

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار شیلات گفت: در برنامه هفتم سرانه آبزیان در سبد خانوار از ۸ به ۱۱ کیلو افزایش می یابد.

عباس مختاری مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات بیان کرد: تا پایان برنامه هفتم، افزایش مصرف سرانه آبزیان در سبد خانوار باید از ۸ به ۱۱ گرم برسد و مقدار سرانه باید از ۱۳.۸ به ۲۰ کیلوگرم افزایش یابد.


وی افزود: برای رسیدن به عدد ۶۴۰ هزار تن تولید در برنامه تحولی لازم است که بازارسازی انجام شود که این امر به راهبردهای مختلف نیاز دارد.


مقام مسئول اذعان داشت: ۶ برنامه راهبردی برای افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی خانوار تدوین شده است که در بخش ترویج فرهنگ آبزی‌مصرفی، رسانه‌های جمعی و ملی به عنوان بازوان اصلی می‌توانند در این زمینه یاریگر شیلات باشند.


مختاری، با اشاره به انواع قالب‌های برنامه‌سازی تصریح کرد: ساخت برنامه‌های گفتگومحور، خلق شخصیت‌های کارتونی همراه با معرفی تولیدات دانش‌بنیان جدید شیلاتی و غذاهای سریع سلامت در حوزه آبزیان به همکاری‌های بلندمدت نیاز دارد.


مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات خاطر نشان کرد: افزایش رویدادهای ملی چون نمایشگاه‌ها، فستیوال‌های شاد که در دنیا سابقه‌ای بیش از ۵ دهه دارد، همکاری‌های رسانه‌ای چون شبکه سلامت را می‌طلبد.




باشگاه خبرنگاران جوان