تولید میگو در کشور به ۶۱ هزار تن رسید

  • 1401/12/02
  • 434 بازدید

معاون وزیر جهاد گفت:امسال تولید میگوی پرورشی کشور به ۶۱ هزار تن رسید که رقم قابل توجهی است.

 سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، با اشاره به توسعه چشمگیر صنعت پرورش میگو طی سال‌های اخیر بیان کرد: امسال در مجموع تولید میگوی پرورشی کشور به ۶۱ هزار تن رسید که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.


وی به افزایش تولید میگو نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مجموع ۵۷ هزار تن میگو در استان‌های ساحلی تولید شده بود.


مقام مسئول، با بیان اینکه ۹۵۰ مزرعه فعال تولید میگوی پرورشی در کشور فعال است، تصریح کرد: هرساله شاهد افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت میگوی کشور هستیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه جهت تولید میگوی پرورشی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان فعال است، که از این میزان در حال حاضر تنها چهار هزار هکتار مفید است و زیر کشت میگو می‌رود.


معاون وزیر در سازمان شیلات اذعان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های کلان صورت گرفته توسط سازمان شیلات ایران در راستای ارتقای صنعت پرورش میگوی کشور، هر ساله شاهد افزایش مزارع زیر کشت از طریق حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهیم بود. و بخش اعظم میگوی پرورشی به سایر کشور‌های دنیا صادر می‌شود، و مقداری از میگوی تولیدی نیز در انبار‌ها نگهداری شده و به تدریج در بازار داخلی توزیع می‌شود.


حسینی یادآور شد: از زمان برداشت میگو از مزارع پرورشی طی سال جاری، صادرات به تدریج به کشور‌های امارات و روسیه به عنوان بازار‌های اصلی صادرات ایران پس از چین انجام شده است و اعظم میگوی تولیدی به کشور‌های مقصد اصلی صادرات آبزیان ایران از جمله روسیه، چین، کشور‌های عربی و کشور‌های همسایه به ویژه امارات صادر می‌شود.




باشگاه خبرنگاران جوان