۴ میلیون تن کود اوره به خارج از کشور صادر شد

  • 1401/12/08
  • 383 بازدید

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی از صادرات ۴ میلیون تن کود اوره خبر داد و گفت: کودهای کشاورزی ایران به کشورهای برزیل، افغانستان، عراق و اسپانیا صادر می شود.

حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ظرفیت ۱۵۷ فقره مجوز صادرات کود کشاورزی تولید داخل را بیش از ۲۷۳ هزار تن عنوان کرد و افزود: ما به عنوان دبیرخانه صادرات کود، این دقت را داریم که مجوز برای کود مازاد، صادر شود و کنترل می‌کنیم که در تولید آن از عناصر کودهای یارانه‌ای استفاده نشده باشد.


مقام مسئول بیان کرد: کودهایی که مجوز صادرات گرفته‌اند غیر ازته و شامل کودهای فسفاته، پتاسه، زیستی، میکرو و آلی هستند. و صادرات کود اوره ۴ میلیون تن است و به کشورهایی همچون برزیل، عراق، افغانستان و اسپانیا صادر می‌شود.


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: در کنار ایران، بازارهایی برای صادرات کود کشاورزی وجود دارد که باید از این بازارها استفاده کنیم.


رسولی، درباره ذخیره استراتژیک کودهای کشاورزی در کشور یادآور شد: اکنون ذخیره استراتژیک کودهای کشاورزی در کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان بیش از ۳۰۰ هزار تن ازته، ۱۵۰ هزار تن فسفاته و ۵۰ هزار تن پتاسه است.




وزارت جهاد کشاورزی