تولید میگو در کشور به ۱۶۰ هزار تن رسید

  • 1401/12/15
  • 406 بازدید

رئیس سازمان شیلات گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید میگو طی برنامه هفتم به ۱۶۰ هزار تن برسد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: سیاست اصلی سازمان شیلات ایران را طی برنامه هفتم، افزایش بهره‌وری در زمینه تولید و صید و صیادی است.


وی، از انجام برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن میگو، ۵۰۰ هزار تن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه ۸۵۰ هزار تن طی برنامه هفتم خبر داد.


مقام مسئول افزود: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در زمینه تولید آبزیان، سیاست سازمان شیلات ایران همواره بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متمرکز بوده است و طی برنامه هفتم، این حمایت روزافزون و بیشتر نیز خواهد شد. و سازمان شیلات ایران هرساله به عنوان تسهیلات ارزان‌ قیمت سرمایه در گردش، وام‌هایی را در اختیار پرورش‌دهندگان بخش خصوصی قرار می‌دهد.


حسینی اذعان داشت: امسال ۱۲۶ میلیارد تومان با سود ۱۵ درصد در قالب تسهیلات بانکی در اختیار پرورش دهندگان بخش خصوصی قرار گرفت. و با اشاره به این که در زمینه توسعه صید و صیادی و افزایش بهره‌وری از ذخایر آبزیان دریاهای جنوب و شمال کشور همگام با حفظ ذخایر، برنامه‌های کلانی از سوی سازمان شیلات تدوین شده است، گفت: از سوی دیگر وجود ۷۰ بندر صیادی با ۱۲۰ اسکله تخلیه آبزیان و ۳۷ اسکله مردمی به عنوان نقطه تلاقی خشکی و دریا، ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت شیلات محسوب می‌شود.


معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: رفتن به سمت بهره‌برداری از ذخایر برداشت نشده یا کمتر برداشت شده از جمله ظرفیت‌های مغفول صید و صیادی کشور طی سال‌های گذشته بوده که امروزه مورد توجه سازمان شیلات ایران جهت تحقق اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است.


 




باشگاه خبرنگاران جوان