برداشت کلزا از مزارع لامرد آغاز شد

  • 1402/01/19
  • 407 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: برداشت کلزا از سطح حدود ۳۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان و در بخش اشکنان آغاز شده است.

علیرضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد، با تاکید بر اهمیت کاشت و تولید دانه روغنی کلزا به عنوان یک محصول راهبردی به جهت کاهش وابستگی در تامین روغن های خوراکی عنوان کرد: برآورد می شود 700 تن محصول از مزارع کلزای شهرستان لامرد برداشت شود.


وی، با اشاره به اینکه برداشت دانه کلزا توسط کمباین با هد مخصوص صورت می گیرد، بیان کرد: بیش از پنج دستگاه کمباین مختص برداشت کلزا تامین شده که پیش بینی می شود کار برداشت تا بیستم اردیبهشت ماه به طول انجامد.


مقام مسئول، با بیان اینکه به منظور خرید دانه روغنی کلزای کشاورزان شهرستان لامرد دو مرکز خرید تدارک دیده شده است، تصریح کرد: مراکز خرید اداره کل غله در کارخانه آرد لامرد و شرکت تعاونی روستایی علامرودشت مستقر و آماده خدمت رسانی به کلزاکاران هستند.


او با اشاره به اینکه کاشت کلزا علاوه بر دلایل راهبردی در تامین امنیت غذایی به عنوان یک محصول مهم در تناوب گیاهی با غلات به شمار می آید، افزود: به همین منظور در سال زراعی جاری  برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و استفاده از بذور ارقام کلزای مناسب با منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان لامرد قرار داشت.


محمدی خاطر نشان کرد: کشت کلزا در اراضی شهرستان لامرد 100 درصد به صورت مکانیزه انجام شده بود و بیش از 50 درصد از مزارع به صورت نواری آبیاری می شدند که نقش بسزایی در کاهش مصرف آب داشته است.




خبرگزاری ایانا