جوجه ریزی فروردین به ۱۰۸ میلیون قطعه رسید

  • 1402/01/29
  • 407 بازدید

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۰۷ تا ۱۰۸ میلیون قطعه برسد که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

محمدرضا صدیق پوردبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که تولید جوجه در فروردین به ۱۰۷ تا ۱۰۸ میلیون قطعه برسد، هرچند به سبب افزایش هزینه های تولید، قیمت تمام شده بالا رفته است.


مقام مسئول، قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۰ تا ۲۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: شرایط تولید به گونه ای باید مدیریت شود تا مشکلی در بحث تنظیم بازار رخ ندهد.


صدیق پور با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اذعان داشت: با توجه به آنکه در ماه های گذشته هرکیلو مرغ ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شد، در شرایط کنونی انتظار مردم آن است که مرغ به همان نرخ به فروش برسد، درحالیکه با احتساب هزینه های تولید، قیمت هرکیلو مرغ کمتر از ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان نیست‌.


دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه یادآور شد: قیمت کنونی هرکیلو مرغ گرم ۵۰ تا ۵۴ هزارتومان است که براین اساس مرغ گرم ۶۷ تا ۶۸ هزارتومان باید عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.




باشگاه خبرنگاران جوان