اجرای پروژه مشترک ایران و فائو در ۴ استان با هدف پایداری تولید در دیمزارها

  • 1402/02/10
  • 372 بازدید

مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد گفت: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در ۴ استان اجرا می‌شود.

فرامک عزیزکریمی مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی در حاشیه اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: این همایش با مساعدت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو در راستای افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه در حال برگزاری است.


وی افزود: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری با هدف افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور در چهار استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل، همدان و کردستان در حال اجرا است.


مقام مسئول، با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها در سال جاری تصریح کرد: با وجود کاهش بارندگی‌ها، برای دستیابی به پایداری تولید می‌توان با استفاده از ارقام جدید و یافته‌های محققان داخلی و بین‌المللی سهم تولید را افزایش داد.


او رعایت نشدن تناوب در دیمزار‌ها را از مشکلات اساسی تولید در کشور دانست و اذعان داشت: اولویت دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی استفاده از آب باران به عنوان آب سبز و بهبود معیشت کشاورزان است.


مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی خاطر نشان کرد: در کشاورزی دیم باید سهم علوفه، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در تناوب با غلات افزایش یابد.




باشگاه خبرنگاران جوان