برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شاهرود

  • 1402/03/09
  • 173 بازدید

رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به پیش‌ بینی برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شهرستان، گفت: بیشتر حجم این میوه به مصرف تازه خوری می‌رسد.

حمید آقا بیکی رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود، در حاشیه بازدید از باغات زردآلو شاهرود از آغاز برداشت این محصول خبر داد و اظهار کرد: برداشت زردآلو در این شهرستان تا اواخر مردادماه ادامه خواهد یافت.


مقام مسئول، ضمن بیان اینکه برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شاهرود برای سال جاری پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: این در حالی که سرما و طوفان باعث کاهش حجم تولید این محصول در این شهرستان شده است.


وی، بابیان اینکه عوامل جوی و تغییرات اقلیم سطح تولید محصول زردآلو را کاهش داده است، عنوان کرد: این عوامل محیطی ۵۰ درصد خسارت به تولید زردآلو در شاهرود وارد کرده است.


آقا بیکی ضمن بیان اینکه شاهرود شش هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زردآلو دارد، اذعان داشت: ارقام مختلفی از جمله نصیری، منوچهری، جهانگیری، حاج محمدی، قوامی، رجبعلی، کبرایی، غیاثی و خیبه ای در این میزان باغ زردآلو شاهرود کشت و تولید می‌شود.


رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود،  ضمن بیان اینکه از میزان باغ زردآلو موجود پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بارور است، خاطر نشان کرد: از هر هکتار باغ زردآلو ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود که ۷۰ درصد آن به مصرف تازه خوری می‌رسد.




خبرگزاری مهر