۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شد

  • 1402/04/04
  • 269 بازدید

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت ۶۴ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال گفت: ۵۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور، با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای شمال کشور بیان کرد: تاکنون ۶۴ هزار تن چای از باغات چایکاران خریداری شده که ارزش اقتصادی آن ۸۰۰ میلیارد تومان است.


مقام مسئول، با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت می‌شود، عنوان کرد: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۵۳ درصد از مجموع مطالبات پرداخت شده است.


وی، در ادامه با اشاره به اینکه در چین اول کارخانجات سهم خود را به موقع پرداخت کردند، افزود: کارخانجات ۴۵ روز فرصت دارند که مطالبات چایکاران را پرداخت کنند اما امسال جلوتر از آن موعد مقرر مطالبات پرداخت شده است. و تا به امروز ۱۳ هزار تن چای خشک تولید شده که پیش بینی می‌شود میزان تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد.


رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش تولید داریم، اذعان داشت: علاوه بر این تلاش شده در راستای افزایش کمی و کیفی تولید چای پژوهشکده نیز ارقام جدید نیز معرفی شود. و ارقام ژاپنی سازگارتر با محیط ایران هستند.




اقتصادآنلاین