صادرات میگو به ۳۷ هزار تن رسید

  • 1402/04/11
  • 278 بازدید

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور گفت: سال گذشته صادرات میگو به بیش از ۳۷ هزار تن رسید.

وحید معدنی مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به تولید صادرات‌محور میگوی پرورشی آب شور، وجود بازار‌های قوی خارجی به همراه بالا رفتن قیمت ارزی محصول و نرخ تبدیل آن در کشور به عنوان عوامل تاثیرگذار در میزان عرضه محسوب می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر صادرات میگو به بیش از ۲۱ کشور صورت می‌گیرد و پنج کشور عمده وارد کننده میگوی پرورشی آب شور ایران شامل روسیه، امارات متحده عربی، چین، قطر و ترکیه است. و صادرات میگو کشور در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۳۷ هزار تن عنوان کرد.


مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان شور اذعان داشت: عمده گونه میگوی مورد پرورش در ایران، گونه وانامی است. و سازمان شیلات ایران به منظور توسعه صادرات میگوی پرورشی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد تنوع در بسته‌بندی و عرضه محصول است و در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی از طریق حمایت از ایجاد بازار‌های آبزیان استانی صورت گرفته است.


مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۲ واحد فرآوری میگو که با تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط در کشور داریم و ظرفیت فرآوری در یک شیفت کاری ۱۳۵۰ تن در روز است.


معدنی، در مورد حمایت از تولیدکنندگان میگوی کشور نیز اعلام کرد: حمایت از پرورش دهندگان میگو در قالب سیاستگذاری‌های اصولی و فنی در تولید و صدور مجوز‌های مربوطه در درگاه ملی، هدایت‌های فنی و کارشناسی در سطوح استانی و ستاد، هدایت و نظارت بر عملکرد شیلات استان‌ها در چارچوب وظایف محوله، ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ارایه کننده خدمات و توزیع نهاده‌ها و تسهیل‌سازی امور به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد صورت می‌گیرد.




باشگاه خبرنگاران جوان