حضور پررنگ شیلات گیلان در همایش ملی خاویار ایران

  • 1402/04/14
  • 346 بازدید

مدیرکل شیلات گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان سنجی، شرکت‌ های تولید کننده خاویار پرورشی گیلان با آمادگی کامل و قدرتمند در همایش ملی خاویار ایران شرکت خواهند کرد.

کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان تصریح کرد: گیلان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد و در حوزه تولیدات شیلاتی هم حرف زیادی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به توانمندی‌های شیلاتی گیلان افزود: گیلان یکی از قطب‌های تولیدات شیلاتی در کشور است و سهم مهمی در اشتغالزایی استان دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی خاویار ایران در پایتخت بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی و زمان سنجی، شرکت‌های تولید کننده خاویار پرورشی استان گیلان در همایش ملی خاویار ایران حضوری موفق و پررنگ خواهند داشت.

خلیلی با اشاره به روز ملی خاویار افزود: علامت خاویار ایران در دنیا جایگاه نخست را دارد و بسیاری از کشورها تولیدات خاویاری شأن را با برند خاویار ایرانی عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ مزرعه پرورش خاویار در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان با وجود تقریباً ۱۰۰ مزرعه خاویاری و تولید ۱۵۶۰ تن ماهی خاویاری پرورشی و تولید ۸ تن خاویار در سال گذشته استان پیشرو در صادرات خاویار ایران بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به قابلیت‌های تولیدات شیلاتی استان بویژه در بخش خاویار اذعان داشت: برابر برنامه تحول بخش کشاورزی تولید ماهیان خاویاری باید در استان گیلان، به دو برابر وضع کنونی برسد که با توجه به پرورش ماهیان خاویاری خصوصاً فیل ماهی و ازون برون این امکان قطعاً به طور کامل قابل تحقق است.

گفتنی است، هشتمین همایش ماهیان خاویاری، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با هدف حفظ نشان یا برند خاویار ایرانی، ۲۷ تیر ماه، به میزبانی تهران برگزار می‌شود.



خبرگزاری مهر