افزایش سرانه مصرف شیر در کشور قابل انجام است

  • 1402/04/20
  • 219 بازدید

رئیس انجمن صنایع لبنی گفت: اگر هر یک از تولیدکنندگان تنها هزار تومان از هر تن شیر خام را به فرهنگ سازی اختصاص دهند، این موضوع قابل انجام است.

آقای اسماعیل خاتمی مقدم بازرس انجمن صنایع لبنی در دومین همایش لبنیات بیان کرد: در قانون بالادستی برای افزایش سرانه مصرف شیر در کشور برنامه وجود دارد اما به آن توجه لازم نشده است.


وی تصریح کرد: در صورتی که تولید شیر نیز در کشور افزایش پیدا کند به معنی افزایش مصرف آن نخواهد بود. فشار و دستور و قیمت‌گذاری در صنعت لبنیات در نهایت منجر به آن می‌شود که فعالین این بخش نتوانند به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگسازی خود برای افزایش سرانه مصرف شیر در کشور به درستی عمل کنند.


مقام مسئول اذعان داشت: افزایش کیفیت محصولات لبنی و اعتمادسازی در دستور کار انجمن صنایع لبنی است تا از هرگونه تقلب در این صنعت جلوگیری به عمل آید.


تیموری خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های این انجمن کاهش قیمت محصولات لبنی برای مصرف‌کننده است که برای تحقق آن با سازمان میادین میوه و تره‌بار توافقاتی صورت گرفته و غرفه ای در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شده است تا محصولات خود را با قیمت مصوب و حتی پایین‌تر از آن عرضه کنند.


 




باشگاه خبرنگاران جوان