خرید تضمینی کلزا به ۱۰۶ هزار تن رسید

  • 1402/05/02
  • 254 بازدید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۱۰۶ هزارتن دانه روغنی کلزا در ۴ ماه نخست امسال از کشاورزان کلزاکار ۲۸ استان کشور خبر داد.

سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با بیان اینکه به طور میانگین ۹۷ درصد از مطالبات کلزاکاران کل کشور پرداخت شده است، بیان کرد: در این میان، مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۶ استان به صورت ۱۰۰ درصد به حساب  واریز شده است.


مقام مسئول، با اشاره به خرید بیش از ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور و با اعلام اینکه ۴۸ درصد کلزای کشور از دو استان خوزستان و گلستان خریداری شده است، تصریح کرد: بعد از این دو استان، به ترتیب استان‌های مازندران، ایلام، اردبیل، قزوین، فارس، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، در رده‌های سوم تا دهم قرار دارند.


راد با بیان اینکه به ترتیب استان‌های گلستان و مازندران بالاترین میزان افزایش تولید را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند، اذعان داشت: پس از این دو استان، به ترتیب استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین رشد تولید را ثبت کرده‌اند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر افزایش بی‌سابقه تولید کلزا در استان‌های کردستان و خراسان رضوی خاطر نشان کرد: رشد تولید این محصول در کردستان ۱۰.۵ برابر و در خراسان رضوی ۹.۵ برابر سال گذشته بوده است؛ ضمن این که تولید دانه‌های روغنی در استان‌های کرمانشاه ۵ برابر، مازندران ۳.۵ برابر و بوشهر بیش از ۲ برابر شده است.




باشگاه خبرنگاران جوان