تلاش برای ارتقای تولید چای داخلی

  • 1402/05/02
  • 250 بازدید

مدیرعامل انجمن تخصصی محصول چای، دمنوش، فرآورده‌ های گیاهی ایران از پیشنهاد ۲ پروژه ملی در راستای ارتقای تولید و بهره‌وری چای داخلی با کمک مراکز علمی و دانشگاهی به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

احمد رضا بخشی مدیرعامل انجمن تخصصی محصول چای، با بیان اینکه انجمن تخصصی محصول چای، دمنوش، فرآورده‌های گیاهی در وزارت جهاد کشاورزی ثبت و جایگزین کمیسیون چای شده، اظهار کرد: وظیفه این انجمن سیاست‌گذاری و ایجاد برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع در این بخش است.


بخشی عنوان کرد: دو پروژه ملی مذکور ایجاد شهرک صنعتی علمی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی و پایش و رصد سرزمینی این محصولات برای تهیه جامع آماری کامل است که مکاتباتش انجام شده و امیدواریم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه برسیم.


وی تاکید کرد: ایجاد اولین شهرک صنعتی- علمی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران با هم افزایی چند دانشگاه و موسسه آموزشی به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شده تا دانشجویان ضمن تحقیق و فعالیت در کارخانجات موجب ارتقای بهره‌وری در تولید چای داخلی شوند.


مدیرعامل انجمن تخصصی محصول چای، دمنوش، فرآورده‌های گیاهی ایران اذعان داشت: پایش سرزمینی در مورد محصولات چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ایران به صورت جامع آماری کامل با کمک نهاده‌های دانشگاهی انجام شود تا بتوانیم آمار دقیق در اختیار مقامات و دستگاه‌های دولتی مرتبط قرار دهیم و بتوانند برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تولید داشته باشند تا دیگر شاهد نبود برنامه‌های جامع در کشور نباشیم که منجر به مشکلات فعلی شود.




خبرگزاری صدا و سیما