پیش بینی تولید ۱۶۰ هزار تن میگو تا افق ۱۴۰۴

  • 1402/05/03
  • 260 بازدید

رئیس گروه تکثیر و مولد سازی میگوی سازمان شیلات ایران گفت: پیش بینی می‌شود تا افق ۱۴۰۴, تولید میگو در کشور با افزایش دو برابری میزان فعلی، به ۱۶۰ هزار تن برسد.

کامران حاجب نژاد رئیس گروه تکثیر و مولد سازی میگوی سازمان شیلات ایران اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد که بخش عمده آن به بازار‌های هدف خارج از کشور صادر شد.


مقام مسئول، با اعلام آنکه در گذشته بیش از ۹۹ درصد میگوی تولیدی راهی کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌شد تصریح کرد: در راستای تامین امنیت غذایی و ترویج مصرف آبزیان در کشور بخشی از این تولید در بازار‌های داخلی به مصرف می‌رسد.


وی افزود: برای تقویت بازار‌های داخلی اقداماتی انجام شده و در این راستا ۲۰ هزار تن از تولید در بازار‌های داخلی به مصرف رسیده و ۴۰ هزار تن دیگر نیز صادر شده است.


رئیس گروه تکثیر و مولد سازی میگوی سازمان شیلات ایران با اعلام آنکه افزایش تولید با لحاظ دستورالعمل‌ها در حال برنامه ریزی است اذعان داشت: مشوق‌های ویژه‌ای از سوی وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات برای پرورش دهندگان پیش بینی شده است و سازمان دامپزشکی نیز در مباحث مربوط به بیماری‌ها دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در حال کار دارد.


حاجب نژاد عنوان کرد: افزایش تولید در واحد سطح با بکارگیری روش‌های مکانیزه در نظر گرفته شده و در این راستا برای پرورش دهندگان محدودیت استفاده از تسهیلات بانکی وجود ندارد.


پیش از این رجبعلی قربان زاده مدیر کل برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران در باره برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید میگو گفته بود: بر اساس مطالعات انجام شده امکان توسعه پرورش میگو در حوزه سواحل مکران بالغ بر ۷۲ هزار هکتار است که در حال حاضر حدود ۱۲ هزار هکتار زیر ساخت آن آماده شده است.




سلامت نیوز