رتبه نخست استانی تالش در تولید عسل

  • 1402/05/04
  • 219 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش گفت: تالش رتبه اول تولید عسل و شیر در گیلان را به خود اختصاص داده است.

سعدالله نقدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش، با بیان اینکه برداشت عسل بهاره در تالش پایان یافته است، تصریح کرد: تالش رتبه اول تولید عسل را در گیلان به خود اختصاص داده است.


وی بیان کرد: کیفیت عسل تالش بسیار مطلوب است و مردم از شهرهای مختلف ایران طالب خرید عسل تالش هستند. و در حال حاضر ۹۵ هزار و ۳۴۸ کلونی زنبور در تالش وجود دارد که در این مورد نیز رتبه اول را در استان دارد.


نقدی عنوان کرد: به دلیل درآمد مطلوب زنبورداری و تولید عسل جوانان رغبت زیادی برای فعالیت در این عرصه دارند و هر روز بر تعداد متقاضیان زنبور داری افزوده می شود. و لازم است برای فرآوری عسل تالش تدابیر ویژه ای اندیشیده شود، و فروش عسل به صورت فراوری شده ارزش افزوده بیشتری را از تولید این محصول نصیب زنبور داران می کند.


مقام مسئول خاطر نشان کرد: زنان نقش موثری در تولید عسل و توسعه زنبور داری در این شهرستان دارد و اخیرا دختران روستایی نیز برای کسب درآمد از مشاغل جانبی روستاییان به زنبور داری می پردازند.


شهرستان تالش علاوه بر عسل، رتبه اول تولید شیر را نیز در گیلان به خود اختصاص داده است، و با وجود منابع و مراتع کافی بیشترین جمعیت دام سبک و سنگین در تالش پرورش داده می شود.


 




خبرگزاری ایسنا