قیمت مرغ به زیر ۸۰ هزار تومان رسید

  • 1402/05/25
  • 308 بازدید

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که قیمت مرغ در تهران کاهش یافته و به نرخ مصوب خود نزدیک شده است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در هفته‌های گذشته از 100 هزار تومان عبور کرده بود اکنون به زیر 80 هزار تومان رسیده است به طوری که براساس مشاهدات میدانی این محصول 78 هزار تومان تا 80 هزار تومان در نقاط مختلف شهر تهران به فروش می‌رسد؛ هرچند که ممکن است در برخی نقاط شهر با قیمت های متفاوت تری نیز به فروش برسد.


 نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ 73 هزار تومان است و نرخ بازار آزاد این محصول به قیمت های مصوب نزدیک شده و فاصله 5 تا 7 هزار تومان دارد.


از نکات عجیب در عرضه مرغ، گرانی فروشی این محصول در میادین میوه و تره بار با نرخ گذاری 75.9 هزار تومان است که حدود 3 هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد.


میزان جوجه ریزی در تیر ماه به 130 میلیون قطعه رسیده و در مرداد ماه نیز پیش بینی 135 میلیون قطعه جوجه ریزی در بازار وجود دارد که این به معنی تولید بالاتر از تقاضای بازار است و در  هفته های آینده احتمال کاهش قیمت این محصول به کمتر از قیمت مصوب وجود دارد و شرکت پشتبانی امور دام مجبور به جمع آوری مازاد تولید مرغداران خواهد بود.


قیمت جوجه یک روزه نیز در کشور کاهش یافته و پایین‌تر از نرخ‌های مصوب خود به فروش می‌رسد.




اقتصادآنلاین