25 هزار تن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری برداشت شد

  • 1402/05/26
  • 287 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش‌ بینی می‌شود امسال از 18 هزار هکتار باغ استان 25 هزار تن محصول به ارزش پنج هزار میلیارد تومان برداشت شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی، با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار هکتار باغ استان ۲۵ هزار تن محصول به ارزش پنج هزار میلیارد تومان برداشت شود.


وی اذعان داشت: ایجاد ارزش افزوده برای محصول بادام و بهره‌وری تولید حلقه مفقوده این محصول باغی در استان است که امیدواریم با ایجاد شهرک تخصصی بادام در حوزه درجه‌بندی و ایجاد صنایع‌ جانبی این ضعف برطرف شود.


مقام مسئول، با اشاره به اینکه در حوزه تولید بادام ما نیاز به بازسازی، اصلاح و بازجوانی باغات داریم، افزود: در حوزه صنایع علاوه بر درجه‌بندی نیازمند فرآوری، کنترل بهداشت و سلامت محصول هستیم تا بتوانیم به بازارهای جدید برای صادرات دست پیدا کنیم.


برزگر اذعان داشت: با ایجاد تحریم‌ها مسئولان کشور به سمت تنوع‌ بخشی در ایجاد منابع‌ ارزی حرکت کرده‌اند در بخش کشاورزی افزایش ارزش افزوده تولیداتی مانند خشکبار و ایجاد گلخانه‌های جدید علاوه‌ بر جلوگیری از خروج ارز باعث ایجاد درآمد نیز می‌شود.




وزارت جهاد کشاورزی