صادرات آبزیان ۳۲ درصد افزایش یافت

  • 1402/06/27
  • 202 بازدید

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار آبزیان گفت: در ۵ ماهه امسال بیش از ۸۳ هزارتن آبزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

عباس مختاری مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان تصریح کرد: در پنج ماهه امسال بیش از ۸۳ هزار تن آبزی به ارزش ۱۴۰ میلیون دلار صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش داشته است.


مقام مسئول اذعان داشت: در این بازه زمانی صادرات میگو به مقدار ۱۱ هزار و ۱۰۴ تن و به ارزش ۳۷.۶ میلیون دلار بوده که نسبت به پنج ماهه ۱۴۰۱ از نظر مقدار ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.


وی عنوان کرد: صادرات انواع خوراک آماده آبزیان از ۱۵ هزار و ۲۳۶ تن و به ارزش ۱۰.۲ میلیون دلار در پنج ماهه ۱۴۰۱ به مقدار ۲۸ هزار و ۶۲۸ تن و به ارزش ۲۳.۶ میلیون دلار در پنج ماهه امسال رسیده است.


مختاری اذعان داشت: این میزان صادرات خوراک آماده آبزیان ۸۸ درصد از لحاظ وزنی و ۱۳۲ درصد به لحاظ ارزشی افزایش نشان می‌دهد.


مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان خاطر نشان کرد: صادرات انواع تن ماهیان در مدت یاد شده به مقدار ۳ هزار و ۳۴۷ تن و به ارزش ۲.۹ میلیون دلار طبق آمار گمرک ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از نظر وزنی ۱۴۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۹۸ درصد رشد داشته است.




باشگاه خبرنگاران جوان