تولید چای خشک به ۳۳ هزار تن رسید

  • 1402/07/05
  • 191 بازدید

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با احتساب چین چهارم، مجموع تولید چای خشک به ۳۳ هزار تن برسد.

صادق حسنی مدیر اجرایی سندیکای چای بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بیش از یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.


مقام مسئول افزود: ۵۲ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی مربوط به قدرالسهم کارخانجات و دولت است که با بهبود بازار چای، مابقی هم به حساب چایکاران واریز می‌شود؛ هر چند قرار است تا پایان وقت امروز بخش دیگری از مطالبات پرداخت شود.


وی، از برداشت چین چهارم برگ سبز چای طی یکی ۲ روز آینده خبر داد و اذعان داشت: برآورد‌ها حاکی از آن است که از چین چهارم ۳ هزار تن دیگر چای خشک تولید شود؛ هر چند با مساعد بودن شرایط جوی این میزان به ۴ تا ۵ هزار تن خواهد رسید.


مدیر اجرایی سندیکای چای با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد:  برآورد‌ها حاکی از آن است که مجموع تولید چای خشک به ۳۳ هزار تن برسد که بدلیل واردات بیش از حد در سال گذشته، امسال میزان کمتری چای خشک وارد خواهد شد.


حسنی یادآور شد: بنابر آمار از ابتدای سال حدود ۱۴ هزار تن چای وارد شده و تا پایان سال طبق برآورد وزارت جهاد ۲۰ هزار تن دیگر به شرط خرید تولید داخل ثبت سفارش می‌شود.




خبرگزاری مهر