تولید تخم مرغ در کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

  • 1402/08/17
  • 288 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با ورود مرغ‌های جوان به چرخه تولید، پیش بینی می‌شود که تولید تخم مرغ تا پایان سال با رشد ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران اظهار کرد: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان است که کماکان با نرخ منطقی و واقعی خود اختلاف دارد.


وی، با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، اذعان داشت: تولید ماهانه تخم مرغ به حدود ۱۱۰ هزار تن رسیده است که با احتساب سرانه مصرف ۱۴ کیلو به ازای هرنفر، حداقل ۲۰۰ هزار تن مازاد تولید داریم که به شرط عدم محدودیت‌های خلق الساعه امکان این میزان صادرات وجود دارد.


مقام مسئول تصریح کرد: امسال بر آورد می‌شود که تا پایان سال تولید تخم مرغ  ناشی از ورود مرغ های جوان  با رشد ۱۰۰ هزار تنی معادل  ۱۰ درصد نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.


نبی پور افزود: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در واحد‌های مرغداری صنعتی نداشتیم.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران، با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، یادآور شد: بعد از لغو ممنوعیت، صادرات به طور محدود به افغانستان، عراق و ترکیه انجام می‌شود.


و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ منطقی هرکیلو تخم مرغ ۵۷ هزار تومان است که انتظار می‌رود مسئولان وزارت جهاد هرچه سریع‌تر نرخ را در راستای کاهش زیان مرغداران اصلاح کنند.




باشگاه خبرنگاران جوان