برداشت مرکبات از باغات قصرشیرین آغاز شد

  • 1402/08/18
  • 199 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت مرکبات از سطح ۷۳۷ هکتار باغات بارور این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: پیش‌ بینی می‌شود در مجموع ۱۱ هزار و ۶۱ تن مرکبات برداشت و روانه بازار مصرف شود.

جبار خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اظهار کرد: میانگین عملکرد محصول مرکبات از باغ های قصرشیرین ۱۵ تن در هکتار است.


مقام مسئول بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت باغات این شهرستان به ترتیب مربوط به لیمو شیرین و نارنگی است ضمن اینکه سایر باغات مرکبات این شهرستان نیز شامل ارقام پرتقال قصری، گریپ فروت، نارنج و لیمو ترش است.و شهرستان قصرشیرین در مجموع یک هزار و ۷۰ هکتار باغ مرکبات دارد که ۷۳۷ هکتار آن بارور و ۳۳۳ هکتار آن نیز غیربارور است.


وی تصریح کرد: برداشت مرکبات در قصرشیرین از نیمه دوم آبان ماه شروع و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد و محصول مرکبات این شهرستان به مصارف داخلی می‌رسد.


خدامرادی یادآور شد: محصول پرتقال قصرشیرین با پایه های نارنج و لیمو پیوند شده که مزه خوب و کیفیت عالی دارد همچنین لیمو شیرین تولیدی این شهرستان از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک تر از سایر لیمو شیرین ها است ولی تلخی پس از خوردن ندارد.


مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین خاطر نشان کرد: جشنواره برداشت لیمو در قصرشیرین قرار است اولین بار در اواخر آبان و یا اوایل آذرماه امسال در این شهرستان برگزار شود.


و طرح توسعه باغات مرکبات شهرستان هر سال انجام می شود و به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت به ازای احداث باغ ارائه می گردد.


قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که از این میزان حدود چهار هزار هکتار آن باغ مثمر است.




خبرگزاری ایرنا