افزایش ۵ هزار تنی تولید ماهانه تخم‌ مرغ تا پایان سال

  • 1402/08/25
  • 273 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال ۵ هزار تن به طور متوسط ماهانه بر تولید تخم مرغ اضافه شود.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تصریح کرد: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان است که کماکان ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ منطقی عرضه می شود.


 با توجه به افزایش هزینه های تولید، نامه نگاری های متعددی در راستای اصلاح قیمت تخم مرغ انجام داده ایم چرا که با سرکوب قیمت امکان رشد تولید وجود ندارد.


مقام مسئول اذعان داشت: با استمرار روند فعلی قیمت، مرغداران چاره ای جز کشتار گله های جوان ندارند چرا که تولید برایشان مقرون به صرفه نیست.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از تولید روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که در صورت عدم بیماری آنفلوانزا تا پایان سال به طور متوسط ماهانه ۵ هزار تن به تولید تخم مرغ اضافه شود.


کاشانی، با بیان اینکه صادرات کماکان در حال انجام است، عنوان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است. در شرایط کنونی به طور متوسط هفته ای هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر می شود.




اقتصاد آنلاین