تولید خرمالو و انار ۳۵ درصد افزایش یافت

  • 1402/09/06
  • 255 بازدید

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید سیب، مرکبات و خرمالو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد رشد داشته است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران تصریح کرد: بنابر پیش بینی های صورت گرفته امسال در کل تولید محصولات باغی به طور متوسط ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش تولید انتظار می رود.


مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به رشد چشمگیر تولید، باغداران منتظر بازار مناسب محصول هستند چراکه محصولات نظیر انار، سیب، مرکبات و خرمالو که در این فصل برداشت می شود، برای سه فصل بعد باید نیاز بازار را تامین کند.


شادلو با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، خاطر نشان کرد: با جهش تولید نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه مازاد تولید باید صادر شود تا تولیدکنندگان به سبب مازاد عرضه در برابر تقاضا متحمل زیان نشوند.


نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران یادآور شد: با توجه به شرایط تولید و ذخیره سازی، کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام‌میوه شب یلدا همچون مرکبات، خرمالو و انار نداریم.


وی عنوان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر تولید و عرضه به بازار باید نظارت دقیق از عمده فروشی تا خرده فروشی صورت گیرد تا عوامل واسطه و دلال بر گرانفروشی دامن نزنند.




وزارت جهاد کشاورزی