آغاز صادرات فلفل گلخانه‌های کرمان به کشورهای اروپایی و آسیایی

  • 1402/09/12
  • 224 بازدید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات ۳۰ هزار تن انواع فلفل به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد.

 پیمان نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: جنوب کرمان با بیش از ۲۸۰۰ هکتار انواع خیارسبز، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه‌ای در کل کشور را به خود اختصاص داده است.


مقام مسئول اذعان داشت: از این سطح حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل (دلمه‌ای و شمشیری) با تولید بیش از ۳۰ هزار تن اختصاص دارد، به طوری که جنوب‌کرمان، مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه‌ای در بین استان‌های کشور را دارا است.


وی اظهار کرد: از نیمه دوم آبان ماه عملیات برداشت فلفل از گلخانه‌های جنوب کرمان آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه و قبل از شروع گرما ادامه دارد.


نامور یادآور شد: در طول فصل برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه فلفل میزان ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و میزان ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و به طور عمده به کشور روسیه صادر می‌شود و با توجه به شرایط منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل و نور کافی، محصول تولید شده باکیفیت بوده و بازارپسندی زیادی در بین مصرف کنندگان داخلی و خارجی دارد.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه‌ای تولید شده به کشورهای روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می‌شود.




وزارت جهاد کشاورزی