مصرف ماهانه شکر به 210 تن رسید

  • 1402/10/28
  • 158 بازدید

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در نیمه دوم سال، ماهانه ۱۸۰ تا ۲۱۰ هزار تن شکر وارد می‌شود.

غلامحسین بهمنی، دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر اذعان داشت: هم اکنون قیمت جهانی هر تن شکر ۶۹۰ تا ۶۱۰ دلار بوده، در حالیکه سقف ارزی دولت برای شکر ۵۶۰ دلار است که همین امر منجر به توقف واردات شده است.


مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو شکر تولید داخل درب کارخانه را ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۳۴ هزار تومان اعلام  و تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که قیمت شکر تا پایان سال نوسانی نداشته باشد.


بهمنی بیان کرد: سال گذشته مجموع تولید شکر حاصل از چغندرقند و نیشکر یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن بود و امسال هم پیش بینی می شود که تولید به یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد‌.


دبیرانجمن اسبق تصفیه کنندگان شکر درباره آخرین وضعیت واردات خاطر نشان کرد: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن شکر وارد شد و از ابتدای سال تاکنون ۴۴۰ هزار تن شکر وارد شده است.


او مصرف سالانه شکر را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: بنابر آمار در ۶ ماهه اول سال روزانه ۷ تا ۸ هزار تن و در ۶ ماهه دوم سال روزانه ۶ تا ۷ هزار تن شکر مصرف می شود. سقف ارزی واردات شکر هرچه سریع تر باید اصلاح شود چرا که استمرار این روند منجر به بحران بازار شکر می شود.




باشگاه خبرنگاران جوان