بخشنامه ارزی بانک مرکزی مانع صادرات سیب شد

  • 1402/11/11
  • 184 بازدید

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بخشنامه بانک مرکزی در زمینه تعهدات ارزی مانع از صادرات سیب شده است، گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی باقی مانده است.

روح الله حضرت پورطلاتپه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص باقی ماندن سیب روی دست باغداران، اظهار کرد: کشاورزان و باغداران با تلاش بسیار زیادی محصول خود را تولید و برداشت کرده اند اما در حال حاضر محصول سیب باغداران در سردخانه‌ها باقی مانده است و میزان آن در استان آذربایجان غربی به بیش از 600 هزار تن رسیده است.


مقام مسئول، با اشاره به اینکه طبق نشستی که هفته های گذشته در اتاق بازرگانی برگزار کردیم ریشه مشکلات محصول سیب به عدم صادرات محصولات باز می‌گردد، اذعان داشت: مصوبه ای بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و تعهدات ارزی داشته که موانعی را در مسیر تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب به همراه داشته است.


وی با تاکید بر اینکه نشست و پیگیری‌هایی با معاون ارزی بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و مسئولین سازمان توسعه تجارت برای رفع مشکلات گمرکی و صادرات سیب داشته ایم، بیان کرد: انتظار داریم همه مسئولین برای رفع مشکل کشاورزان پای کار بیاید و بانک مرکزی بخشنامه خود را اصلاح کند.


حضرت پور با بیان اینکه طبق گزارشی که اعضای اتاق بازرگانی در نشست با مسئولین و باغدران سیب ارائه کردند مشکل عمده آنها در حوزه ارزی است و نمی‌توانند صادرات خود را انجام دهند، عنوان کرد: بیشترین صادرات میزان سیب به کشورهای هند، پاکستان و ترکمنستان داشتیم که متاسفانه بخشنامه بانک مرکزی مانع از آن شده است.




خبر فارسی