ارزآوری صادرات تخم مرغ ۶ برابر افزایش می‌یابد

  • 1403/04/16
  • 181 بازدید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: سیاست اتحادیه این است که با صادرات فرآوری شده تخم مرغ، ارز آوری حاصل از صادرات را ۵ تا ۶ برابر افزایش دهد.

محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن اظهار کرد: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور وجود دارد که مازاد تولید باید به بازار‌های هدف صادر شود.


وی تصریح کرد: با توجه به تولید تخم مرغ در کشور‌های هدف صادراتی، استراتژی اصلی بلندمدت ما این است که تخم مرغ بصورت فرآوری شده به بازار‌های هدف صادر شود که عمر و ماندگاری بالاتری دارد.


مرادی اذعان داشت: با صادرات فرآوری شده تخم مرغ علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، ۵ تا ۶ برابر ارزآوری بیشتری نصیب کشور می‌شود.


مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ عنوان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۴۸ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.


مقام مسئول یادآور شد: طی یک تا ۲ سال اخیر بخش کشاورزی در امر صادرات رشد بالایی داشته که بنابر تغییراتی که در کشور پیش می‌آید، باید نگاه حمایتی ویژه‌ای صورت بگیرد تا به قطار در حال حرکت و روبه رشد کمک کند تا توقفی نداشته باشیم.




باشگاه خبرنگاران جوان