خرید حمایتی مرغ متوقف شد

  • 1403/04/16
  • 146 بازدید

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گفت: طی یک هفته اخیر خرید حمایتی مرغ متوقف شد که این امر در کنار کندی صادرات و عرضه مرغ منجمد، منجر به روند کاهشی قیمت مرغ در بازار شده است.

سیدصدرالدین عظیمی نایب رئیس اتحادیه مرغداران بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده حداقل ۶۶ هزار تومان است.


مقام مسئول، با بیان اینکه صادرات مرغ متوقف نشده است، اذعان داشت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن مرغ صادر شده است، اما به دلیل اشباع بازار‌های هدف تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد.


عظیمی تولید ماهانه مرغ را ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۰ تا ۱۵ هزار تن مرغ تولیدی باید صادر شود.


نایب رئیس اتحادیه مرغداران با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ متوقف شده است، خاطر نشان کرد: خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام طی یک هفته اخیر متوقف شده و قراردادی در این خصوص با مرغداران منعقد نشده است و از طرفی عرضه مرغ‌های منجمد در بازار منجر به روند کاهش قیمت در بازار شده است.


وی، از توزیع روزانه ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در بازار خبر داد و عنوان کرد: بنابر سیاست وزارت جهاد، جوجه‌ریزی ماه‌های اخیر بالای ۱۵۰ میلیون قطعه بوده است.




اقتصاد آنلاین