صادرات 400 تن گوجه فرنگی داراب به کشورهای روسیه و امارات

  • 1403/04/18
  • 144 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از صادرات بیش از ۴۰۰ تن گوجه فرنگی گلخانه‌ای این شهرستان به کشورهای روسیه و امارات متحده عربی خبر داد.

 حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، با بیان اینکه دو هکتار از گلخانه‌های این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد، تصریح کرد: میزان عملکرد هر هکتار این گلخانه در یک سال ۲۵۰ تن محصول است.


مقام مسئول، با اشاره به اینکه ارقام گوجه تولید شده در این گلخانه شامل دافنیس و چهار هزار و 129 است، اظهار کرد: ۹۰ درصد محصول تولید شده به کشورهای مذکور صادر می‌شود.


فتحی عنوان کرد: احداث گلخانه در این شهرستان به ازای هر هکتار، امکان اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۲۰ نفر را فراهم کرده است به همین دلیل احداث گلخانه‌ها می‌تواند علاوه بر درآمدزایی برای تولیدکنندگان در اشتغال‌زایی منطقه نیز نقش بسزایی داشته باشد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب یاد آور شد: تمامی باغداران و زارعین برای صادرات محصولات خود نیاز به دریافت کد شناسه سلامت محصول از سامانه سانکا دارند که لازم است با مراجعه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت این کد اقدام کنند.




خبرگزاری ایانا