خرید حمایتی تخم‌ مرغ در شهریور ماه به ۷ هزار تن رسید

  • 1403/06/25
  • 54 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای شهریور تاکنون ۷ هزار تن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

حمیدرضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، با بیان اینکه خرید حمایتی تخم مرغ تا پایان شهریور ادامه دارد، بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای شهریور تاکنون ۷ هزار تن تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.


وی تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان شهریور خرید حمایتی به ۸ هزار و ۵۰۰ تن در راستای تنظیم بازار برسد و دیگر با افزایش مصرف در فصل سرما، نیازی به خرید حمایتی از مهرماه نیست.


کاشانی اذعان داشت: از ابتدای طرح خرید حمایتی تاکنون ۲۰ هزار تن تخم مرغ از مرغداران خریداری شده که انتظار می رود تا پایان طرح قیمت به نرخ منطقی ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان برسد.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اکنون نرخ منطقی هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۶۵ هزار تومان معادل هر شانه ۲ کیلویی ۱۳۰ هزار تومان است,همچنین نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است و عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.


مقام مسئول، از افزایش ۳ هزار تنی تولید تخم مرغ در شهریور خبر داد و یادآور شد: بنابر آمار در مردادماه ۱۰۸ هزار تن تخم مرغ تولید شد که پیش بینی می شود در شهریورماه, تولید به ۱۱۲ هزار تن برسد.




باشگاه خبرنگاران جوان