عرضه روزانه مرغ در آبان از ۷ هزار تن فراتر می‌رود

  • 1403/08/01
  • 39 بازدید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه‌ریزی‌ها این احتمال وجود دارد که عرضه روزانه مرغ از ۱۰ آبان به بعد از ۷ هزار تن فراتر رود.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بیان کرد: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۶۶ هزار تومان است که براین اساس هرکیلو مرغ گرم در عمده فروشی ها ۹۰ هزار تومان عرضه می شود.


وی افزود: علی رغم شرایط مساعد تولید، اما قیمت مرغ کاهش نیافته است چراکه مرغداران بازار را بدرستی مدیریت می کنند که همین امر خرده فروشی و عمده فروشی ها را دچار چالش کرده است.


یوسف خانی اذعان داشت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی ها در مهرماه پیش بینی می شود که وضعیت بازار از ۱۰ آبان به بعد بدلیل افزایش حجم عرضه بهبود یابد به طوریکه احتمال کاهش قیمت و عرضه با نرخ مصوب ۸۵ هزار تومان در خرده فروشی ها وجود دارد.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه مشکلی در عرضه مرغ نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید نسبت به مصرف، اما  اعلام بار به کشتارگاه مدیریت می شود.


مقام مسئول، بازار مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و یادآور شد: با توجه به کاهش حجم جوجه ریزی مرداد شاهد نوسانات قیمت مرغ در بازار هستیم، اما بدلیل شرایط مساعد جوجه ریزی شهریور و مهر، عرضه مرغ افزایش می یابد به طوریکه پیش بینی می شود عرضه مرغ از ۱۰ آبان افزایش یابد.


وی، از توزیع روزانه ۷ هزار تن مرغ در بازار خبر داد و خاطر نشان کرد: با افزایش حجم جوجه ریزی ها پیش‌بینی می شود که عرضه از ۱۰ آبان به بعد به بالای ۷ هزار تن برسد.




باشگاه خبرنگاران جوان