صادرات محصولات پروتئینی با شناسنامه اختصاصی انجام میگیرد

  • 1395/01/08
  • 1171 بازدید

دامداری ها در کشور باید از روش‌های سنتی فاصله گرفته و محصولات پروتئینی با شناسنامه اختصاصی صادر شوند تا از برند ایرانی در بازار جهانی محافظت شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محصولات پروتئینی ایران از نظر کمیت و کیفیت در آسیا و شمال آفریقا رتبه یک را دارند و این در حالی است که کمیت مناسب و کیفیت قابل قبول براساس استانداردهای جهانی همچنین قیمت و عرضه مناسب در کشور چهار عنصری است که برای توسعه صادرات محصولات پروتئینی در بازارهای جهانی اضطراری است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محصولات پروتئینی خارجی منجر به حذف تولیدکننده داخلی می شود،گفت:محصولات گوشتی قاچاق ممکن است بدون ذبح شرعی وارد کشور شوند،چراکه کالای قاچاق غربالگری نمی‌شود.

حسین گروسی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قاچاق محصولات پروتئینی،گفت:جای سوال دارد با توجه به ظرفیت‌های دامداری کشور چرا محصولات پروتئینی قاچاق در بازار اقتصادی کشور مشاهده می‌شود.

گروسی افزود:دامداری‌ها در کشور باید با روش‌های سنتی فاصله بگیرند و استخدام در دامداری‌ها باید بر طبق تحصیلات علمی مرتبط با صنعت تخصصی دامداری انجام شود.

وی با بیان اینکه دامداری‌ها باید به سمت نوآوری و علمی شدن حرکت کنند،یادآورشد:عدم تخصص در صنعت دامداری به قیمت هلاک شدن دام تمام می‌شود و این درحالی است برای پرورش دام هزینه‌هایی همچون نهادهای دامی و غربالگری انجام می شود که به طور مسلم با هلاک‌شدن دام بخشی از سرمایه اقتصادی کشور از بین می‌رود.

گرانی ،گوشت را رویای نیازمندان نکند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نرخ نهاده‌های دامی را کنترل کند،گفت: پلمپ فروشگاه های گرانفروش گوشت باید در دستورکار دولت قرار گیرد و درضمن نباید گوشت تنها برای طبقه مرفه جامعه باشد.

ابراهیم نکو درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گرانی گوشت خاطرنشان کرد:دولت نباید فشار گرانی نهادهای دامی را به مصرف کننده تحمیل کنند؛زیرا دولت باید با یک برنامه‌ریزی اقتصادی در گام اول نرخ نهادهای دامی را کنترل کند ودر گام دوم نرخ گوشت را به گونه‌ای تعیین کند که تمام اقشار جامعه بتواند ازآن استفاده بهینه کنند.

وی ادامه داد: دولت اگر قصد دارد دامداران را از ورشکستگی نجات دهد،نباید با گرانی گوشت مشتریان را حذف کند؛زیرا با حذف مشتریان بطور حتم تعادل اقتصادی در بازار ایجاد نمی شود.

نکو،تصریح کرد:مشتری مداری باید در اولویت اقتصاد کشور قرار بگیرد؛زیرا دامدران در زمانی می توانند به بقا ادامه دهند که مشتری داشته باشند و درغیر اینصورت فعالیت دامداری‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد:باید با یک برنامه‌ ریزی منسجم نظارت ویژه ای برعملکرد قصابی‌ها در کشور عملیاتی شود؛زیرا نباید اجازه داد کالایی همچون گوشت که جز نیازای اساسی سفره مردم است با بی انصافی گران شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،یادآورشد:نهاده های‌ دامی مدتها مشکل دامداران بوده است زیرا هزینه های تولید با تعیین نرخ همخوانی ندارد؛اما دولت نباید با گرانی گوشت مردم را وارد این مشکلات اقتصادی کند.

نرخ کالاهای اساسی کشاورزی باید همراه با وضعیت اقتصادی مردم باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه با واردات گوشت نمی توان به سمت صادرات حرکت کرد، گفت: وزارت جهادکشاورزی باید با یک برنامه اصولی بسترهای افزایش تولیدات داخلی را در راستای صادرات بهینه آماده کند.

حبیب برومند داشقاپو درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره واردات گوشت به کشور ،گفت:اگر می خواهیم در عرصه صادرات گوشت وارد بازار جهانی شویم ،نباید شاهد ورود گوشت خارجی به کشور باشیم چراکه این امر در وهله اول تولیدکننده را متضرر می کند.



خانه ملت