امسال قیمت گندم نانوایی ها افزایش نمی یابد

  • 1395/01/25
  • 1072 بازدید

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: گندم نانوایی ها همانند پارسال به قیمت 6 هزار و 550 ریال عرضه می شود و افزایش نرخی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده با تاکید بر اینکه قیمت فروش گندم نانوایی ها در سال 95 افزایشی نداشته است، افزود: گندم نانوایی ها مانند سال گذشته به قیمت 6 هزار و 550 ریال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران عرضه می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در پنج استان کشور، اظهارداشت: هم اکنون بیش از 6 میلیون تن گندم در سیلوهای کشور ذخیره سازی شده که این میزان در سال های گذشته بی سابقه است.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و حمایتی انجام شده از کشاورزان، پیش بینی می شود امسال بیش از 12 میلیون تن گندم در کشور تولید و بیشتر از 9 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

بخشنده، هرگونه افزایش قیمت گندم نانوایی ها و به دنبال آن گرانی نان را تکذیب کرد و گفت: قیمت گندم نانوایی امسال نیز به قیمت پارسال تحویل می شود.

به گزارش ایرنا، پارسال نزدیک به 11 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید و هشت میلیون و 80 هزار تن از این میزان خریداری شد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلوگرم گندم معمولی (گندم نان) را به قیمت 11هزار و 550 ریال و گندم دروم را به بهای 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد خرید. امسال نزدیک 6 میلیون هکتار از زمین های آبی و دیم 31 استان کشور زیر کشت گندم قرار دارد.



خبرگزاری ایرنا